Targi odpowiedzialnej mody WearFair | Re-Act
re-act

PAT&RUB by Kinga Rusin Partner Re-Act 2012


PAT&RUB by Kinga Rusin to polska marka kosmetyków naturalnych i ekologicznych. Kosmetyki PAT&RUB szanują naszą skórę i nasze środowisko. Szanują również nasze zmysły - są niezmiernie miłe w używaniu. Kibicujemy Re-Act prawie od momentu powstania.
Konkurs Re-Act roztrzygnięty / We know who is a winner of Re-Act Fashion Show!

Konkurs Re-Act roztrzygnięty / We know who is a winner of Re-Act Fashion Show!


Za nami kolejna, czwarta już edycja Re-Act Fashion- jednego z najważniejszych międzynarodowych konkursów mody ekologicznej. Konkurs wygrała Niemka Karen Jessen, która wykonała kolekcję z jeansów, koszulek i skóry tapicerskiej. W piątek 12 października w Centrum Konferencyjno-Wystawienniczym MTŁ w Łodzi odbyła się gala finałowa 4 edycji Re-Act Fashion. Jury pod przewodnictwem...
Eco, modnie, nowatorsko... czyli Re-Act i Viamoda Industrial

Eco, modnie, nowatorsko… czyli Re-Act i Viamoda Industrial


  Re-Act Fashion rozpoczął współpracę z Viamoda Industrial Szkołą Wyższą w Warszawie prowadzącą studia na kierunku Wzornictwo (Design). Z Viamoda łączy nas miłość do mody, ekologia oraz rozwijanie i kreowanie przestrzeni twórczego działania, stąd nie mogło jej zabrnaknąć wśród partnerów naszego projektu. Viamoda Industrial to szkoła o międzynarodowym charakterze. Jako...

 

Kupuj odpowiedzialnie ubrania

Piękne kreacje z bawełny ekologicznej  i recyklingu , warsztaty recyklingowe, swap, debata z udziałem ekspertów to tylko niektóre z atrakcji które Polska Zielona Sieć szykuje podczas pierwszych w Polsce Targów Odpowiedzialnej Mody WearFair.

Berlin, Londyn, Paryż i Amsterdam od kilku lat realizują targi mody wpisującej się w ideę ekologii i zrównoważonego rozwoju. W tym roku dołączy do nich także Łódź. Dwudniowe targi będą stanowić punkt kulminacyjny projektu “Kupuj odpowiedzialnie ubrania. Na targach będzie można kupić odzież dla dzieci i dorosłych wykonaną w sposób ekologiczny i z poszanowaniem praw człowieka. Zaprezentowane marki nie tylko dbają o estetykę i jakość oferowanych produktów, ale także tworzą ubrania z bawełny ekologicznej, wspierają Sprawiedliwy Handel oraz tworzą piękne kreacje. Wiele z nich bardzo kreatywnie wykorzystuje odpady wpisując się w modny nurt up-cyklingu.

Polska Zielona Sieć przewidziała także bogaty program wydarzeń towarzyszących. Odwiedzając Targi WearFair będzie można wziąć udział w warsztatach recyklingowych, ekodizajnu oraz szycia, podczas których będzie można stworzyć coś pięknego z niczego. Z kolei wymienialnia ubrań umożliwi na zamianę niepotrzebnych ubrań na atrakcyjne ciuszki, zaś podczas wykładów i pokazu filmów, odkryta zostanie prawda, jaka kryje się za metką ubrań, które zazwyczaj kupujecie. Osoby zainteresowane zagadnieniem społecznej odpowiedzialności biznesu mogą przyjść na otwartą debatę międzynarodową z udziałem zagranicznych ekspertów, podczas której zostaną omówione globalne współzależności w przemyśle tekstylno-odzieżowym oraz różne rozwiązania, które mogą przyjąć firmy tekstylno-odzieżowe, by wyeliminować nadużycia w swoim łańcuchu dostaw.

Polska Zielona Się zapewni także wyjątkowy wizerunek imprezy, który uzyska poprzez wykorzystanie w wystroju ekologicznych i designerskich mebli oraz surowców z recyklingu.

Dlaczego odpowiedzialna moda?

Moda skrywa niewygodną prawdę. Zanim ubranie zawiśnie na wieszaku w sklepie, pokonuje ono podróż, o której można tylko marzyć. Podróż dookoła świata. Niestety podróż ta często łączy się z cierpieniem, brakiem poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych, a także z zanieczyszczeniami i degradacją środowiska. Nie jest to więc podróż marzeń, a raczej koszmar. Taką drogę przebywa ponad 80% ubrań produkowanych na świecie. Branża odzieżowa zużywa najwięcej (po rolnictwie) wody, uwalnia do środowiska toksyczne związki chemiczne i jest znaczącym źródłem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Sektor odzieżowy obsługiwany jest przez długi i skomplikowany łańcuch dostaw. Na jednym jego końcu znajduje się rynek zbytu, zdominowany przez znane marki i sieci odzieżowe (kontrolujące ok. 75% rynku), zajmujące się głównie sprzedażą detaliczną, czyli najbardziej lukratywną stroną przemysłu odzieżowego. Na drugim końcu łańcucha znajduje się produkcja zlecana podwykonawcom, głównie z krajów słabiej rozwiniętych: przede wszystkim z Azji i Europy Wschodniej. Relokacja produkcji odzieży do tych krajów spowodowała możliwość obniżenia ceny zarówno kosztem spadku jakości i standardów środowiskowych, jak i milionów pracownic i pracowników, których prawa są ustawicznie łamane.

Polska Zielona Sieć, stara się wprowadzić w Polsce kulturę odpowiedzialnej mody, która stanowi atrakcyjną alternatywę dla mody konwencjonalnej. Kiedyś ubrania przyjazne środowisku można było rozpoznać na pierwszy rzut oka. Dziś odpowiedzialna modna jest ciekawa i ekscytująca, a wyróżniają ją postawy i wartości wyznawane przez poszczególnych projektantów i marki odzieżowe, a nie wygląd.

KONTAKT

Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć

ul. Sławkowska 12, II p., kamienica w oficynie
31-014 Kraków
tel./fax +48 12 431 28 08
e-mail: info@zielonasiec.pl

REGON 356260981
NIP 676-21-79-503
KRS: 0000136497

Numer konta bankowego:
Nordea Bank Polska S.A. O/Kraków, ul. Królewska 51, 30-081 Kraków
Konto główne: 78 1440 1127 0000 0000 0313 3605
Subkonto: 1% : 34 1440 11270000 0000 0338 9798
IBAN : PL78 1440 1127 0000 0000 0313 3605
SWIFT: NDEAPLP2